Szenny az ünnepen
ducmarek|2010. márc. 15. 10:30|93 komment, szólj hozzá te is!
járai antal, kézfogás, minta, sólyom, szenny
Szabad György történészprofesszor kezdte, de a Magyar Köztársaság elnöke teremtette meg a nem fogok kezet mozgalom hagyományát. Sólyom László legfőbb közjogi méltóságként el tudta dönteni, kivel fog kezet, s kivel nem.
Látjuk, vannak követői. Most Járai Antal matematika-professzor gondolta úgy, hogy megmutatja Hiller István kulturális miniszternek: van vér a pucájában.
Sólyom László feladatára vonatkozóan a Magyar Köztársaság Alkotmánya tartalmazza a legfontosabb kitételt. "Magyarország államfője a köztársasági elnök, aki kifejezi a nemzet egységét, és őrködik az államszervezet demokratikus működése felett."
A Sólyom által bevezetett rossz hagyomány azt igazolja, hogy ez az ember nem fejezi ki a nemzet egységét. Aki ugyanis elősegíti egy rossz és gusztustalan hagyomány elterjedését, az minden, de a nemzeti egységet kifejező államférfi semmiképp.
Ha viszont nem képes arra, hogy kifejezze a nemzet egységét, azt miért nem tudja mérlegelni, hogy vegye a kalapját? S miért nem hagyja, hogy olyasvalaki váltsa a köztársasági elnöki székben, aki az övénél tisztességesebb mintákkal tud szolgálni.
Járai Antal ott állt a mintaadóval szemben (a zsebe kitömve a díjjal járó pénzzel). Vadul markolta Sólyom László kezét. Mert Sólyom tegnap délután az ő emberének bizonyult. Kiszámolhatta - elvégre matematikus, tudja, mi a valószínűség -, hogy néhány napra bekerül a Sólyom által megteremtett borzasztó tradíció továbbvivőjeként az újságokba, róla fognak szólni a hírek, teleszalad az esettel a blogvilág, íme. S jól számított, mert tegnap este óta a családi asztalunknál az ő kéz-nem-fogása a téma. S ahelyett, hogy a Nemzeti Ünnepre figyelnénk, s rendeznénk magunkban közös "dolgainkat", kissé talán emelkedettebben tudnánk nézni önmagunkra is, itt látjuk magunk előtt ezt a csúcsértelmiségit, akinek a Nemzet Legfőbb Alkotmánybírája adta a mintát.
Szabad György kezdte, a T. Ház elnöke. Folytatta Sólyom László, az alkalmatlan köztársasági elnök. Náluk nagyobb emberek már nem kellenek ahhoz, hogy továbbterjedjen a métely. Azért mégiscsak a nemzet egysége fölött őrködni képtelen ember volt az, aki a morális válságot az ország fejéhez verte!
Köszönjük meg Sólyom Lászlónak, itt, a Nemzeti Ünnepen, hogy a kezet nem fogás, mint dicső nemzetegységesítő törekvés ilyen szépen szárba szökött.
Most már mindenkinek szabad.
Hozzászólások
Eddig 93 komment érkezett (
)
1.
Timur
2010. 03. 15. 10:47
Az hogy egy kitüntetés átadójával nem fogok kezet ,azt jelenti hogy nem értek egyet a regnáló hatalommal és nem tisztelem annak képviselőjét ! Viszont akkor nem kell elfogadni a díjat .
Mint olvastam Járai úr úgy gondolkozott ,hogy őt a Köztársasági Elnök úr tüntette ki . A baj ,hogy ez nem igaz nem a mindenkori kormány tünteti ki az arra érdemeseket.
2.
harunalrasid
2010. 03. 15. 10:58
már írtam máshol, sólyom csak egy protokolláris jelenlét e tárgyban.
bojt a kardon.
ez az egyszerű oktató - lehet bármilyen zseniális is, de csak egy a sok közül - ki akart kerülni a reflektorfénybe.
nomeg, erősen dörzsölődni a jövendő hatalomhoz.
lehet, hogy tanszékre vágyik, vagy még feljebb is kacsintgat.
annyira nem látszik rosszul tápláltnak, hogy a napi megélhetése miatt kellene aggódnia - mert hát, mint tudjuk, ezek a gazok annyi mindent elvettek a felső oktatástól - viszont az is igaz, hogy zsebe nem a díj velejárójától duzzad, hanem az ökölbe szorított kezétől.
szegény szerencsétlen.
orvoshoz kellene mennie.
na, mi van a kezemben?
görcs, vazze.
a gerince meg?
hát, olyan csúszó-mászó féle.
nincs neki.
3.
ducmarek
2010. 03. 15. 11:08
Engem fölháborít. Vagyunk itt néhány millióan, akik azt tanultuk - nem az egyetemen, hanem otthon, a szüleinktől -, hogy ha kapunk valamit, és azt elfogadjuk, szépen meg kell köszönni. A kitüntetésnél KÉZenfekvő a kézfogás, mint a megköszönés gesztusa. Ha ezt az a tanár nem tudja, aki olyan matematikai rejtélyeket oldott meg, amiért Gauss, Bolyai és Neumann kezit csókolommal köszönhetne neki, baj. De hogy ezt meg lehet tenni, a köztársaság elnökétől látta. Ez a nagy helyzet.
4.
marja
2010. 03. 15. 11:09
Hungarikum. :-[[[
5.
Funyi1
2010. 03. 15. 11:09
" .., tetszettünk volna népfelkelést csinázni"! ....
Mert a "rendszerváltást" a harmad-negyedrangú TÖRTÉNÉSZEK és az elégségessel átbugdácsolt JOGÁSZOK, meg C-kategóriás válóperes-ÜGYVÉDEK csinálták!
A NÉP és az ÁLLAMPOLGÁR ebből kimaradt! ..., s mostmár Cseszhetjük!
:))
6.
harunalrasid
2010. 03. 15. 11:26
tudod, én egy szemét kekeckedő vagyok.
ha mindezt gauss, bolyai vagy neumann kortársaként követte volna el...mert mintha azóta lehet ám szépen építkezni az elméletekből, meg a gondolkodás is megváltozott.
de, hogy a személyes gondolkodás is, az már tényleg más kategóriába tartozik.
mintha nevezett matematikusok kissé más jelleműek lettek volna.
7.
Gigi
2010. 03. 15. 11:30
Azért arra kíváncsi lennék, mi lenne, ha mások nem fognának kezet fent említett urakkal?
8.
lujza
2010. 03. 15. 11:34
Igen, én is azt gondolom, hogy bunkó dolog - ritkán használom ezt a kifejezést, de ide illik - ez a nem-kéz-fogás. Akkor ne vegye át, ne menjen el, stb.
9.
Gustav
2010. 03. 15. 12:11
"rossz hagyomány "
gondolom te kezet fognál Szálasi Ferenccel..
Ne nézzük már hülyének az embereket!
Aki, nem érdemli meg azzal nem kell kezet fogni. Hülye neoliberális duma.
10.
lujza
2010. 03. 15. 12:20
Gustav, tudsz olvasni? NEM KELL ELMENNI!!! És akkor távollétemmel is tüntetek a fennálló rend ellen. De ez a nem-kéz-fogás legjobb esetben is gyerekes durci - egy állítólag felnőttől.
11.
stefan
2010. 03. 15. 12:20
9.
Ön ostoba vagy gazember? Ha nem tudja, mi a különbség Szálasi és az egyébként általam meglehetősen nem kedvelt Hiller között, akkor ostoba. Ha tudja, de mégis ezt írta, akkor gazember.
Ha úgy dönt, hogy nem ostoba, magyarázza már meg, legyen szíves, mi köze a kézfogás elmaradása miatt érzett felháborodásnak a neoliberlaizmushoz!
Egyebekben éljen a szabad sajtó napja!
12.
lujza
2010. 03. 15. 12:21
Durci, amiért tudom, hogy nagy bünti nem jár attól a rettenetes hatalomtól.
13.
Hmmmm
2010. 03. 15. 12:22
agyament, aki szálasival egy lapon emleget bárkit a mai politikai vezetők közül.
14.
reguly antal
2010. 03. 15. 12:25
Ismét a felszinre tört egy tanult bunkó.Az oklevelével a seggét törölheti,és szégyellheti magát.Mit várunk az egyszerű emberektől,ha aki elvileg mértékadónak kellene lenni,ilyen bunkó.Na,igaz az egyszerű parasztbácsiba a legtöbb esetben több értelem szorul,mint egy matematika pofaszőrbe.Attól,hogy számolni tud,még lehet egy oltári nagy paraszt,mint látjuk.
15.
stefan
2010. 03. 15. 12:35
Ja, és adtam egy +-t, némileg ellentételezendő az arctalan mínuszozókat.
16.
Virág elvtárs s.k.
2010. 03. 15. 12:37
Milyen szar lenne szegény kutató matematikusnak, ha néhány év múlva elővennének egy fényképet, és kiderülne, hogy egy rabosított egyénnel parolázik.....
Az 1936-os olimpián ugyanolyan nyomás volt az érmes sportolókon, hogy Hitlert köszöntsék, mint most, hogy Hillerrel fogjanak kezet. Hiller elvtárs megy a süllyesztőbe, a matematikus még néhány évtizedig a szakmai elitben akar maradni.
Most döntsék el, ki a percember, Hiller vagy Járai. És hogy ki adott többet? Hiller a kormány nevében egy díjat, vagy Járai Antal egy élet munkáját.
Egyebekben Járainak van igaza, őt már mindenki ismeri, a többi díjazottat a kutya sem....
Virág elvtárs
s.k.
17.
laci_54
2010. 03. 15. 12:38
Azt hiszem nagymamámnak volt igaza:
Bunkó nem lesz az ember, annak születni kell!
18.
stefan
2010. 03. 15. 12:40
16.
"Az 1936-os olimpián ugyanolyan nyomás volt az érmes sportolókon, hogy Hitlert köszöntsék, mint most, hogy Hillerrel fogjanak kezet." Csak megismételhetem a 11. alatt kérdésemet.
19.
KériSzépen
2010. 03. 15. 12:44
Bátran és határozottan kioktatható illemből bárki által az, aki egy ilyen esetben nem fog kezet. Nem is szabad megtenni,hogy elmulasztjuk ezt a kioktatást, mert ha nem tesszük, egyre többen fognak olyan analógiákat használni, mint itt is , Szálasit emlegetve. Amely a szimpla elmebajon sajnos túlmutató probléma,de bőven.
20.
Gustav
2010. 03. 15. 13:01
10. durumo
2010. 03. 15. 12:20
"Nem kell elmenni". Ez aztán a jó megoldás: megsértjük az arra okot nem adókat is, azért hogy a kézfogásra méltatlanok lelki egyensúlyát megóvjuk. Ahogy mondtam: neoliberális duma.
11. stefan
2010. 03. 15. 12:20
13. Hmmmm
2010. 03. 15. 12:22
Igaz, persze hogy nem lehet egy lapon említeni, mert Hiller elvtárs a mi kutyánk kölke, Szálasi meg nem szeretjük.
Agyament és gazember az, aki az elmúlt 60 évben részt vett a magyarság írtásában és még falaz is neki.
Drasztvutye tovaris!
21.
harunalrasid
2010. 03. 15. 13:08
gustav, gustav:
tkp mi gátol abban, hogy láss is, ne csak nézz?
magyarság irtása?
jól vagy?
orvos mit mond?
van még remény, hogy egyszer észhez térsz?
22.
evianna
2010. 03. 15. 13:12
hagyjátok már ezt a Szálasi-párhuzamot: úgy gondoljátok, olyan világ volt akkor vagy akár Horthy alatt?
ha ők valakit kitüntettek, az már nyugodtan kezet foghatott velük, mert alaposan le volt káderezve.
ez csak mostani, a politikai szelekciót elutasító kormány mellett lehetséges, amikor a kormány azt mondja, hogy ez nem a mi emberünk ugyan, de mi büszkék vagyunk rá.
ez nektek baj?
de ha az:
nem tudjátok kivárni azt a kis időt, amíg Orbán Viktor Mihály (akit sokan áhítatosan még doktoroznak is), megteremti a magyar elitet a kilincsen aluli kádereiből, akik majd úgyis csak egymással és vazallusaikkal fognak kezet?
23.
Hmmmm
2010. 03. 15. 13:22
gustav itt degenerált.
rajzfilm figurának jobb vagy: www.youtube.com/watch?v=gSrVD53jOiQ
24.
Valéria
2010. 03. 15. 13:28
Ez a gesztus egészen egyszerüen bunkóság...nincs mit vitatni...
Kár, hogy annak idején nem lépett fel senki nyiltan Sólyom tuskó megnyilvánulása miatt.
:(
25.
Virág elvtárs s.k.
2010. 03. 15. 13:33
16. Maga két emberöltővel későbbről visszatekintve értékeli az adott politikust. Adolf Hitler 1936-ban Németország elnöke és kancellárja, egy sikeres talpraálló ország vezetője, aki olyan külsőségeket vezet be az olimpiai mozgalomba, mint az olimpiai zászló, az olimpiai láng, és hogy őt karlendítéssel köszöntsék.......túl van a világ a Saar vidék népszavazással Németországhoz csatlakozásán és a Rajna vidékre történő bevonuláson...és túl van a Nürnbergi törvényeken és a nemzeti zászló a horogkeresztes....
26.
Virág elvtárs s.k.
2010. 03. 15. 13:35
22. Már gugolva is kibírjuk.....
27.
Virág elvtárs s.k.
2010. 03. 15. 13:37
A jelenlegi kormány utolsó 3 éve a demokrácia megcsúfolása volt. Hiller elvtárs is bűnös ebben.
28.
harunalrasid
2010. 03. 15. 13:45
16:
és?
fel kellene nézni rá ezért?
27:
mi a fenét fogsz csinálni ápr. 11 után?
kezelteted a gyomorfekélyed?
gondolom, ennyi gyűlölet termel rendesen gyomorsavat:-)
29.
Atlasz
2010. 03. 15. 13:45
Bunkók a magasban. Csakhogy a trambulinról nem illik belehugyozni a medencébe!
30.
stefan
2010. 03. 15. 13:47
25.
Továbbá olykor kisfiúk buksi fejét is megsimogatta. Ha mindenképp kronologikusan akar haladni, kezdje dicsért alakja értékelését a Mein Kampf bemutatásával! Utána lehet dicsérni...
31.
rodosto
2010. 03. 15. 13:50
Úriember nem hord gumis csokornyakkendőt, a szivarról leveszi a "haskötőt", a borospoharat félig tölti, nem érdekli és nem is kérdezősködik más fizetése iránt, megtartja adott szavát, hölgyeket maga elé engedi és nem fog kezet nem úriemberekkel.
32.
jehu
2010. 03. 15. 13:51
Okádnom kell az ilyen szolgalelkű - a Vezérnek és kedvenceinek nyaló - ordenáré bunkóságtól.
Szabad azért csinálta, mert így kompenzált. A többiek is ezért vagy egyszerűen helyezkedő taplóságból csinálják.
33.
Valéria
2010. 03. 15. 14:07
31.
ez provokációnak elsőrangu volt..uriember nem provokál.
34.
jehu
2010. 03. 15. 14:23
31. bormogó
2010. 03. 15. 13:50
Továbbá nem csupán nem fog kezet nem úriemberekkel, hanem kitüntetést és azzal járó pénzt sem fogad el tőlük.
Aki átveszi a kitüntetést meg a gubát, de nem fog kezet azzal - politikai okokból, illetve mert hülye -, akitől kapta, az bunkó, az szar ember.
35.
menta
2010. 03. 15. 14:24
Első gondolatom volt: ez a pasas kőbunkó.:-(
A második olyan egyetemi oktató, aki normális országban nem oktathatna (sem Morvai, sem Járai)
Elemi tájékozottság hiánya, hogy nem tudja miként zajlik a kitüntetés adományozása, vagyis különböző szakma szervezetek ajánlásai alapján a miniszter (jelen esetben dr. Hiller István) dönt a kitüntetésről, a főmadárnak köze nincs hozzá.
Hiller megtehette volna, hogy nem veszi figyelembe a javaslatot, és kihúzza a nevét.
Én visszavenném tőle.
36.
Virág elvtárs s.k.
2010. 03. 15. 14:26
38. Azt amit eddig, talán a guggolást abbahagyom.....
37.
menta
2010. 03. 15. 14:26
Még valami.
Ez a két lábon járó bunkó a 70-es években 2x kapott állami kitüntetést itthon.
Találós kérdés: akkor kezet fogott-e az átadóval?
Remélem azokról is vannak fotók...
38.
Virág elvtárs s.k.
2010. 03. 15. 14:31
Számomra inkább az a kérdés, maguk mit fognak csinálni? Ki a fene fogja megfizetni és címlapon tartani Földes elvtárs erősen szubjektív cikkeit?.......és persze nem lesznek ilyen cikkek sem, mert nem a szenny fog odanyomulni arra, hogy díjakat adjon át......szenny a díjátadáson???
39.
harunalrasid
2010. 03. 15. 14:59
virág et, felfogod tán majd egyszer, hogy fsp cikkei a nolblog oldalán díjazás nélkül jelennek meg?
felfogod tán majd egyszer, hogy fsp és mások cikkei akkor is meg fognak jelenni, ha epeömlést kapsz a tehetetlenségtől?
felfogod tán majd egyszer, hogy sokkal jobb lenne a világnak és neked is, hogyha megmaradnál a k.u.k nosztalgiádnál, mert a többi úgyis csak béracsar?
na, mit szólsz, téged nem lehet fizetett provokátornak nevezni?
dehogynem!
40.
Atlasz
2010. 03. 15. 15:14
31. Úriember nem nyújt kezet nem úriembereknek - így szó az illemszabály.
De nem köp bele jelképesen sem a kinyújtott kézbe! Amúgy sem köpködős!
(Hiller úriemberként viselkedett, Gyurcsány is annak idején. Képviseltek valamit, valakiket, bennünket. Ebben a minőségükben érte őket - bennünket - a sértés!)
41.
imisti
2010. 03. 15. 15:19
Virág noet!
Hogy mi mit fogunk csinálni?Ugyanazt,amit most !
Én legalább is!Nem fog egy szőrszálam sem megmozdulni azért,mert pár hónap múlva ,esetleg OrbánViktor öleli keblére Járait,és ismét kitünteti halálmegvető bátorságáért,amivel átvette a díjat az ott megjelent Hiller dacára!És akkor sem,ha Járai esetleg eltűnik a süllyesztőben,mert Orbán Viktornál nem volt betervezve egy ilyen önjelölt hős
ellenálló,aki a körülötte dúló kommunizmus valóságát hirdető szónoklatokat komolyan vette,
vagy csak szeretett vezéretek szeme elé akart kerülni eme dicső cselekedetével!
Valószínűsítem,hogy az első esetben Orbán megtartja magának azt a jogot,hogy eldöntse,hogy mikor van kommunista diktatúra,meg mikor legyen Orbán féle diktatúra,amibe majd ő fogja kinevezni,vagy már ki is nevezte a prominenseit,tehát semmi tülekedés!
Virág et!
Gondolod,hogy apró de gonosz szösszeneteiddel esetleg leesik valami?Gondolod,hogy
Ovi nol-figyelői jelentették már felfelé,hogy ki lehet ez a virág et,aki olyan jól odamondogat azoknak a büdös komcsiknak?
Vazze,szerintem azoknak is meg van határozva a köre,hogy kik tehetnek ilyet,osztán még azt hiszik rólad,hogy provokátor vagy!Nagy pofás lenne !Hamar elhervadnál!!
42.
lord
2010. 03. 15. 15:25
Hiller megérdemelte a kéz-nem-fogást.
Aki szemetet terjeszt elő kitüntetésre, az nem várhat mást.
43.
evianna
2010. 03. 15. 15:37
menta, 37:
ez ragyogó!
hozzáteszem, hogy a matematikusok 30 éves korukig jutnak el a topra, aki addig nem produkál semmi különlegeset, az már nem vonul be a történelembe. (igen-igen ritka, hogy később - vagy később is - sikerül valami átütő sikert elérni - a nagy Fermat-sejtés megoldását egy 36 éves aggastyán produkálta, illetve van egy orosz remete, 50 körül, aki a millenniumi problémák egyikét megoldotta és az azért járó egymillió dollárt se kéri: több példát én nem tudok.)
a két kitüntetést Járai ennek megfelelően meg is kapta, így ez már csak afféle életmű-díj, a megírt (és nyilván megfelelően honorált) jegyzetekért, amelyeket az ifjúság okulására megírt.
na most ehhez hozzábiggyeszteni azt, hogy úriember megválogatja, hogy kivel fog kezet...? például a főnökével nem...?
szintén az ifjúság okulására, netán?
micsoda botrányt rendezne ugyanő, ha egy tanárseg ilyesmivel próbálkozna?
netán egy ígéretes diák, aki az ő bizonyítását kérdőjelezi éppen meg? (a matematikában van ilyen...)
44.
menta
2010. 03. 15. 16:07
Ajjaj Evianna, bánthatta még a csőrét, hogy kettesben kapta a díjat egy ifjú tehetséggel.
"A számítógép-tudományban, annak alkalmazásában elért eredményéért Járai Antal, valamint Tikk Domonkos kapta meg idén a Kalmár-díjat. ."
A fiatalember nem kollégája...
45.
medve1942
2010. 03. 15. 17:07
Gondoltam, hogy számít valamire a matekos, mondjuk, egy kis jövőre, de még valószínűbb, hogy a párosítástól kapott tikket...
46.
12szer
2010. 03. 15. 17:26
Alacsonyröptű Sólyom, néha szinte vakond.
47.
harunalrasid
2010. 03. 15. 17:50
nade hölgyeim ésuraim!
mi ez a negatív kisugárzás?
a végén még úgy nézhet ki a dolog, hogy ez a járai mégiscsak valaki - tüntetőleg, legalábbis:-)
48.
rodosto
2010. 03. 15. 18:18
ad.34.
Erre nem gondoltam. Egyetértünk!
49.
ducmarek
2010. 03. 15. 18:59
Ezek a szálasis példák nem túl ízlésesek, nem ide valók. Hiller még egy hónapig lesz miniszter, utána mások jönnek. Nem fogják erőszakkal megtartani a hatalmat. Úgyhogy nem értem, miért Hilleren izmozott - nagy bátorság kell hozzá, ha tudom, hogy soha többé nem lesz miniszter. És egy díjátadón függetlenítem magam attól, hogy amúgy mi a véleményem róla. Egy díjátadón férfiasan viselkedem, csak arra ügyelek, semmi másra. Hogy hiba ne legyen benne.
Az azért érdekelne, vajon mit mondtak az akadémikus úrnak otthon. Jól van, Tónikám, megadtad nekik! Annyit, de annyit szenvedtél miattuk! Most végre elégtételt vettél. Vagy látták azt a sok fölháborodott kommentet? És mást mondtak otthon? Kellett ez neked, Tónikám? Muszáj volt? Nem kéne bocsánatot kérni?
A pluszokat tisztelettel köszönöm mindenkinek. A mínuszosokért is hálás vagyok, hiszen értékelték azt, amit írtam.
50.
delisa
2010. 03. 15. 19:24
Az ember mindig választhat; ha elfogadja a kitüntetést, nyilvánvaló az is, hogy kezet fog. Hiúsága viszont nem engedte meg, hogy ne fogadja el. Ilyesmire csak egy Sartre képes - pedig neki Nobel-díjat akartak adni...
51.
menta
2010. 03. 15. 19:27
Egy másik akadémikus, prof Tulassay Zsolt orvos, egyetemi tanár Széchenyi-díjat kapott, ugyanőt 2004-ben a Magyar Köztársasági Érdemrend tisztikeresztje (polgári tagozat) kitüntetéssel jutalmazták, és egyik alkalommal sem volt kézfogási probléma.
Tulassay professzor tagja a Professzorok Batthyány, kötődése közismert a fideszhez, mégis tudott viselkedni.
Igaz, neki van mire szerénynek lenni.
52.
ImreS
2010. 03. 15. 19:44
Nem ismerem Járai professzort, Hillert sem nagyon.
Mindenesetre néhány dolgot nem ártana tisztázni a fejekben, mielőtt a mocsok elárasztja a blogot.
Járai professzor nagy valószínűséggel tudománya egyik jeles képviselője, különben nem terjesztették volna fel kitüntetésre. Járai professzor eddigi munkásságával kiérdemesült erre a díjra.
Tévedés azt hinni, hogy a kormány vagy a kormány bármelyik képviselője kegyet gyakorol, amikor átad egy díjat. Jelen esetben Hiller egy huszadrangú mellékszereplő, akinek csak annyi teendője van, hogy éppen ott és akkor ő a díjátadó. Semmi több.
A társadalmi elismeréssel (is) járó díjakat nem a kormány adja. A társadalom ismeri el a kitüntetett eddigi tevékenységét.
Jól vagy rosszul, de ez már egy másik kérdés.
Végezetül megkérdezném a tisztelt mocskolódó kommentelőktől, hogy vajon tudják-e, hogy Tolnay Klárinak ki adta át a Kossuth díjat?
Nem is érdekes.
Jelentéktelen figura volt, mint a Hillerpisti.
53.
menta
2010. 03. 15. 20:11
A leendő "polgári" - vagy mit tudom én, hogyan nevezzem - kormányban valószínűleg szerepet kapó Járai Zsigmond bátyja, a matematikus Járai Antal magas állami kitüntetést kapott tegnap a Szépművészeti Múzeumban. A kitüntetést átvette - mert ugye az őneki jár - de az átadó és őt a kitüntetésre felterjesztő miniszterrel, Hiller Istvánnal nem fogott kezet.
djnaploja.blogter.hu/403990/jarai_antal_bugris
54.
evianna
2010. 03. 15. 20:12
ImreS:
teljesen igaz - bár a kitüntetéseket azért a kormány adja, de a szakmai közvélemény alapján (nem "pofára")
viszont tényleg:
nem hiszem, hogy bárki is számon tartaná, ki adta át a Nobel-díjakat (valami király, gondolom), ellenben pontosan számon tartják a díjazottat és a díjazás okát.
miért nem elég ennyi egy ELTE-professzornak?
és hol, milyen körökben akar ő sikert aratni, elismerést szerezni ezzel a büszke cselekedetével?
milyen logika alapján gondolhatja bárki, hogy ez a belépő az új magyar elitbe?
nem lesz (vagy lett) itt irgalmatlanul elszabva valami?
55.
ducmarek
2010. 03. 15. 20:17
53: a bátyja? Ettől még bájosabb a történet. Biztos ez?
56.
menta
2010. 03. 15. 20:34
Járai Antal 1950-ben született, matematikus, 2001 óta akadémiai doktor. Az Eötvös Loránd Tudmányegyetem és a Budapesti Múszaki Egyetem tanára. Több könyv és egyetemi jegyzet szerzője, a függvényegyenletek, a számítógépes számelmélet és a mértékelmélet elismert kutatója. Hilbert ötödik problémájának második felére megtalálta a választ, írja tudományos önéletrajzában. 1974-ben Grünwald Géza díjat kapott, 1979-ben miniszteri dicséretben részesült, 2008-ban a Kalmár-díjjal ismerték el munkásságát.
Járai Zsigmond (1951. december 29.)
Azért linkeltem be a forrást, ott írják, hogy ő a báty,és az évszámok alapján lehetséges.
57.
kopacsi
2010. 03. 15. 20:55
Delisa, én úgy tudom, hogy Sartre el sem ment a díjkiosztásra, tehát nem kellett kezet fognia senkivel. De ez így lenne rendben, nem értek egyet az átadóval, nem fogadom el, nem megyek el az ünnepségre. És vagyok olyan bátor, hogy megírom, nem értek egyet a dologgal, tehát nem tartok rá igényt. Ez egy karakán dolog lett volna. De elmenni, átvenni, és utána bunkó módjára viselkedni, az nem egy menő dolog nálam sem.
58.
ducmarek
2010. 03. 15. 20:57
Megnéztem, elképesztő: Járai Zsigmond (Biharkeresztes, 1951. december 29.), Járai Antal (Biharkeresztes, 1950. augusztus 25.).
Ez tényleg Magyarország!
59.
palya
2010. 03. 15. 21:22
Az ilyen virágelvtárs félék is igénybevették a kádárista rendszer kedvezményeit, az ingyenes orvosi ellátást, a családi pótlékot,, a kelet európában egyedül álló három évente nyugati utazások lehetőségeit, az ingyenes kéthetes szakszervezeti üdüléseket, a korán bevezetett szabad szombatokat és hogy töltelék alkalmazottak lehettek bármelyik munkahelyen az elbocsájtás veszélye nélkül.Nem tiltakoztak , belesimultak a vidám barakkok környezetébe.Utálták a rendszert, de az állam kölcsönökből kiízadt anyagiakat elfogadták. A matekos az u.n "utódoktól" szintén elfogadja,- nem utasítja vissza !!!-- a kitüntetéssel járó javadalmazást. Gugolni, meg nem érdemes, mert elzsibbad az embernek a lába. .-)))
60.
fsp
2010. 03. 15. 22:00
Ha Járai prof.a Járai Zsiga bátyja, akkor elmondhatjuk, hogy alma nem esik messze a bátyjától.
Egyébként meg: Szupertahó.
61.
teniszke
2010. 03. 15. 22:05
Ami azt illeti, Hillerpiftiről mind szakmailag, mind emberileg igen lesújtó a véleményem (finoman szólva), de természetesen ha elfogadok egy általa jóváhagyott jutalmat, illik kezetfognom vele, ha nem is örömmel tenném, de így tisztességes (még akkor is, ha Hiller úr nem a sajátját adja)...
62.
jehu
2010. 03. 15. 22:25
Nos, valami abból, ami igazi szenny (s amiért áttételekkel, de a kezet nem fogó "úriemberek" is felelősek):
mandiner.blog.hu/2010/03/15/komcsit_fogtunk_avagy_zsido_gyere_at_a_zebran
63.
evianna
2010. 03. 15. 23:02
igen, jehu, ez az iszonyat.
és ez a szenny fogja kísérni a nap emelkedését, aminek Sólyom olyan nagyon tud örülni.
megdöbbentően zavaros egyébként az ideológiai háttér is:
az értelmetlen, ostoba zsidózást, cigányozást már megszoktuk, de a székely himnusz zenei aláfestése mellett miért kellett egy délvidéki magyart cikizni?
ő nem jó magyar? csak az erdélyi magyar jó magyar?
mi van ezekben a fejekben?!
64.
delisa
2010. 03. 16. 1:10
kopacsi, igen, így volt...
65.
lényeglátó
2010. 03. 16. 5:26
Cím: "Szenny az ünnepen, mellette A kokárda" Ízléses!
Mint az "A párt határozata nyomán---- Sikkasztanak a TSZ-ekben!" Ma:BKV, TSZ híján!
66.
sanyóka
2010. 03. 16. 5:35
Hogy éppen néhány egyetemi tanár, vagy volt egyetemi tanár ilyen unintelligens, az talán arra is bizonyíték, hogy valami nagyon nincs rendben a magyar értelmiségnél!(És még a Morvai Krisztináról ne is szóljunk!) Talán nem kell emlékeztetni arra senkit, hogy "halálos ellenségek" vezetői között is mekkora jelentősége van egy kézfogásnak, Pl az arabok és izraeliek vezetői között, vagy a Dél-Koreai fegyverszüneti küldöttség tárgyalásain stb De talán egy "vendéglátói ipari egységben (kocsmában) is mekkora a jelentősége, mert hiszen emberek közötti viszonyról van szó! Úgy tűnik néhány alapvetően JOBBOLDALI értelmiséginek az emberi viszonyokról is egészen más az elképzelése, mint egy NORMÁLIS embernek, akár a legmagasabb diplomáciát, akár az legegyszerűbb emberek közötti kapcsolatokról veszünk példát! Persze a kitüntetést és a pénzt azt ÁTVESZIK UGYE!!!!!! Förtelem!!!
67.
cren
2010. 03. 16. 7:36
25-re
A hosszú kések éjszakájáról (1934) és a többiről megfeledkeztél. Nem hogy 1936-ban, már sokkal korábban tudta Európa műveltebb része, mire számíthat, ha Hitler hatalomra jut.
Ostoba gyűlölködő vagy.
68.
Normális
2010. 03. 16. 8:55
Nem tudok egyetérteni azzal,hogy valaki nem fog kezet valakivel csupán a pártállása miatt,müvelt értelmes ember ilyet nem tesz!
69.
autopia
2010. 03. 16. 9:39
Talan en at sem vettem volna a helyeben...
- egy igazan nagy matematikusnak nem elete alma egy magyar allami kitüntetes: olyat eleg könnyü kapni pusztan politikai teljesitmenyek alapjan is.
Az idei kitüntettek listajat atnezve valoban a "mi kutyank kölyke" elv ervenyesüleset velem latni.
Gondolom, Jarai professzor ur nem akart a politikus-kistudosok köze kerülni, ö tisztan tudosnak is eleg nagy. A kitüntetest elfogadta, talan azert, hogy a nemzethez tartozasat ("magyar tudos", van akinek ez fontos, Tellernek is az volt...) jelezze - de a jelenlegi vezetökkel nem akar közösködni.
Kerem összehasonlitani:
- Jarai deklaraltan magyarnak tartja magat, elfogadja a kitüntetest de nem fog kezet
(a vicc: vigyazz, mert lelopjak az ujjadrol a gyürüt!) az immar szinte senkit sem kepviselö kormany kepviselöjevel
- Kertesz deklaraltan nem tartja magyarnak magat, elfogadja a kitüntetest es a jutalmat, kezetfog (barkivel), aztan Berlinben nyilatkozik, hogy milyen rossz volt megint...
Varom a valaszokat.
70.
autopia
2010. 03. 16. 9:46
Peldaul a cikkiroval en sem fognek kezet.
Nem azert mert buta
- nem fogja fel, hogy egy ilyen kitüntetes az atadonak - nekünk - akit a KE kepviselt - szinten nagy dicsöseg: lam, ilyenek is vannak köztünk. Hiller itt esetleg a mar bukott vegrehajto hatalmat kepviselhette.
- az iras aljas, csöpög a gyülölettöl
71.
autopia
2010. 03. 16. 9:48
Most, hogy kicsit megnyugodtam: 38-al egyetertek. (Virag et.)
72.
autopia
2010. 03. 16. 9:54
A nemzet egysege nem jelenti azt, hogy minden gazemberrel kezet kell fognunk!
73.
autopia
2010. 03. 16. 9:58
ImreS
Az 52-es beirasod pedig pontosan azt irja le, amit en nem birtam a hülyesegtöl feldultan leirni. Köszönöm, hogy ilyen velösen összefoglaltad.
74.
albandi
2010. 03. 16. 11:09
Tudjátok országunk a "bátrak" országa lett az elmúlt 20 év alatt! Itt a bátorság ismérve lett a hulla gyalázás, a halott oroszlánon való ugrárlás, a nyílt párbaj lehetőségének átruházása a párbajsegédekre stb!
Én ezt az embert csak egy silény utánzatnak tartom, a példaadóját pedig egy sunyi zsiványnak! Hiszen ő a "nagyság" helyzetéből volt "bátor példamutatón" nem parolázni!
Én az egyszerü "gyáva" ha ilyen érzéseim alakulnak ki, akkor nem megyek el átvenni a zsetont, mert annyira gerinces vagyok, hogy inkább éhen halok, semhogy a mostoha kézből elvegyem az alamizsnát!
De talán a következő garnitura felé ez a legjobb jelzés, hogy én a ráció mellett milyen eszméletlen módon ájúltam jobbra
75.
Gustav
2010. 03. 16. 11:20
62. jehu
2010. 03. 15. 22:25
jehukám!
Nem tanultál meg magyarul? Ott kinn biztos nehéz magyarul beszélő hős antifát találni!:D Csak hát itt, amit belinkeltél pont a hős antifa ütött és kapták el a rendőrök, nem a Székely Himnuszt hallgató személyt! :D
Nagy pofára esés!:D
76.
evianna
2010. 03. 16. 12:03
Gustav:
talán inkább akkor kellene vitatkozni, amikor érti az ember, hogy mit mond a másik.
számomra a dologban az a legfélelmetesebb, ahogyan
1. a legények kiálltak a sarokra kakaskodni (hiszen másba is belekötöttek - az a "délvidéki magyar vagy? menj haza" engem nagyon megdöbbentett),
2. a rendőrség tulajdonképpen egyetlen pofon miatt vette őrizetbe az illetőt, aki ütött (az ellenállása miatt ehhez persze még gyűlt...)
te nem tennéd meg adott esetben, hogy felháborodásodban megütsz valakit?
vagy szerinted tűrni kell? netán csak a "hazafiaktól" mindent és bármit?
ha verbálisan támadnak rád, akkor nincs más, mint elkullogni? miért? mert az azért nem fájhat annyira? vagy csak mindig a másik kullogjon el, majd én magam elintézem? (és hogyan? panaszt teszel a rendőröknél, vagy mi?)
én kifejezetten aggasztónak tartom, hogy ebből még egyfajta jó buli is lehet, a szép tavaszi napsütésben.
77.
misima
2010. 03. 16. 12:49
Kitüntetést nem kell elfogadni De ha elfogadja valaki akkor fogjon kezet
A Blaskó Péter így tett Nem fogadta el a díjat és meg is indokolta
A videóról
Én már elöbb láttam és Taski blogjában is írtam hogy ha nekem valaki ilyen alpári módon beszólt volna mint az a részeg disznó akkor tőlem nem egy pofont kapott volna hanem a mentő vitte volna el ,megemlegette volna míg él olyat kapott volna
78.
evianna
2010. 03. 16. 13:27
kösz, misima, hogy megerősíted, nem csak bennem ment volna fel a pumpa (mert bennem biztosan).
ráadásul a helyzet az, hogy amennyiben a "legények" ócska, ordenáré kötözködése állampolgári jog, akkor ugyanez a jog mindenki mást is megillet, nem?
a roma csávókat is - hiszen ők csak szövegeltek, nem igaz?
tudom, hogy Gustav nem lát az előítéleteitől, de meg kéne próbálnia.
79.
nonemárt
2010. 03. 16. 13:33
Misima !
Tudod ez valami olyan érzés lehet, amit a fekete-fehér képeken (vagy a Zongoristában széles vásznon) érezhettek azok az emberek, akik nem léphettek fel a járdára. Nehogy odaüssenek, esetleg.
Én nem gondolom, hogy 2010-ben ez normális, netán elviselendő. A rendőrség olyan ostoba, mint a jelen való, nem figyel, nem intézkedik, beszélget - aztán találomra tesz valamit.
Lehet, hogy ideje előkészíteni az illegalitást ? Nem vagyok én ehhez túl öreg ? Lehetek én ehhez túl öreg ?
80.
Imremete
2010. 03. 16. 13:42
Ducmarek Te teljesen hulye vagy? Mi az hogy "Ha ezt az a tanár nem tudja, aki olyan matematikai rejtélyeket oldott meg, amiért Gauss, Bolyai és Neumann kezit csókolommal köszönhetne neki, baj. " Tudod Te kikrol beszelsz??? Ez olyan mintha az amator magyar teniszezoket a Federerhez hasonlitanad. Gondolkozzal mar egy picit mielott leirsz valamit!!!!
Az meg hogy nem fogott kezet, ot minositi. Bunko oszt jo napot.
81.
misima
2010. 03. 16. 13:43
78. evianna
2010. 03. 16. 13:27
Tisztelt Evianna
Tudja én "jobboldali" vagyok
Mégpedig kőkeményen ( még véletlenül se jobbikos vagy fideszes)
Csak azért az idézőjel mert ezek a fogalmak nagyon össze vannak zavarva De nálam jobban senki nem utálja ezt az ócska lumpenmentalitást ami abból az öreg szarháziból áradt
Aki odamegy részegen egy ünnepségre aztán beszól ott valakinek
Meg körülötte azok a komcsizó véglények
Undorító mocsok aljaemberek az ilyenek
82.
szekfuszeg
2010. 03. 16. 13:51
dehat elkepzelni se tudom, milyen oriasi nezetelteresek, konfliktusok zavarhatjak a ma elo magyar emberek fejet (ha valoban pld a szalasi-idoket emlegetjuk)? a tobbpartrendszer intezmenye nem az ellenseggyartast kell hogy szimbolizalja, hanem a szines, valtozatos attitudot, kulonfele gondolkodasmodokat, , de termeszetesen az emberiseget szolgalo, alapvetoen az orszagunkat szolgalo EGYUTTMUKODEST illene szimbolizalnia!!! ennek egyik kifejezesformaja lehet a kezfogas, ami nem az arok melyiteset, hanem a jobbitasi szandek megpecseteleset garantalja! aki a fenti tulajdonsagokkal, celokkal nem tud azonosulni, azok ne vallalhassanak reszt a politikaban es semmifele iranyitasban, mert igenis egy vezetonek nemcsak szakmai teren kell tiszteletet erdemlonek lennie, hanem emberi magatartasmodellt kozvetit, az pedig legyen arra erdemes! durva lenne, ha mar ilyenekrol is torvenyeknek kellene rendelkezniuk!
83.
budai hegyvidék
2010. 03. 16. 14:31
Szerintem sokkal egyszerűbb a dolog. Nem akart szarba nyúlni itt a végén.
84.
zokni67
2010. 03. 16. 15:00
Megjöttél budai gyökér!!????
85.
budai hegyvidék
2010. 03. 16. 15:06
Hiába, a zokni az zokni.
86.
Balango
2010. 03. 16. 15:24
Sólyom? Ja, ő az, aki aláír, ugye?
87.
Frank
2010. 03. 16. 16:09
Valszeg ilyen vita nem lesz az elkövetkezendő négy évben. Akkor nem fog kapni kitüntetést olyan személy - lettlégyen az kitűnő matekos, színész, költő, író, stb -, aki valamilyen módon köthető az ellenoldal valamelyik ismert személyéhez (pl. Oszkó bátyja, vagy öccse nem lesz kitüntetve, mint Járai tesója most). Tehát ilyen kézfogásos probléma nem fog felmerülni. Még akkor sem, ha tévedésből mégis mondjuk Oszkó testvére kerülne a kitüntettek közé, mert ő (is) von Haus magával hozta az elemi jómodort.
Ilyen bunkóságok - kitüntetés alkalmával a kitüntető szervezet képviselőjével nem kezet fogni, amikor az kinyújtotta feléje a kezét - eddig csak és kizárólag jobbosokhoz köthetők!
88.
ducmarek
2010. 03. 16. 16:48
Frank, köszönöm, hogy a témához szóltál hozzá, egyetértünk teljesen.
89.
jehu
2010. 03. 16. 17:35
75. Gustav
2010. 03. 16. 11:20
Te szerencsétlen hülye - miért okoskodsz mindenfelé?
90.
TÁLTOSÉNEK
2010. 03. 16. 17:36
A kitüntetést a köztársasági elnök adja. A javaslatot a miniszterelnök teszi. Hol van ebben Hiller? Örüljön, hogy beengedték! Egyébként az eset nem különösebben kirívó, emlékszem valami Efrájem nevű gagyi alak is valami hasonlót tett.
91.
sirius00
2010. 03. 16. 19:45
hillernek nem kellett volna elmennie.........
92.
sirius00
2010. 03. 16. 20:06
elvtikéim ! ennyire fáj nektek ennek a szutyok kőbolsi Hitller Pistinek az esete, márminthogy lesre futtatta valaki? én simán leköptem volna.....
93.
ducmarek
2010. 03. 16. 20:35
91-92. Ez aztán a bátor cselekedet.